وظایف مدیریت
بازرسی،ارزیابی عملکرد ورسیدگی به شکایات
1- رسیدگی به شکایات
v دریافت شکایات از سامانه، دریافت شکایات الکترونیکی دفتر
بازرسی، ایمیل، فاکس، حضوری کتبی و گزارشات تلفنی
v
بررسی شکایات واعلام نتیجه به شاکی
v دریافت شکایات ودرخواستهای مردمی از سایت سامد (سامانه
ارتباطی مردم ودولت) بررسی و بارگذاری نتایج (شایان ذکر است شکایات با عنوان ریاست
محترم دانشگاه دریافت می گردد.)
v دریافت شکایات، درخواستها و گزارشهای واصله از سازمان
بازرسی کل کشور و بررسی و بارگذاری نتایج
v دریافت شکایات واصله از سایر نهادها مانند دفترمقام معظم
رهبری، وزارت بهداشت، مجلس شورای اسلامی بررسی و پاسخگویی
2-بازرسی
v بازرسی های دوره ای از مراکز تابعه و بیمارستانها و ارسال
گزارشات بازرسی ها به ریاست محترم دانشگاه
v بازرسی های موردی (براساس گزارشات مردمی و شکایات)
v بازرسی های طرح صیانت از حقوق شهروندی و ارائه گزارش
سالانه آن به وزارت بهداشت و وزارت کشور (شایان ذکر است با عملکرد بهینه دفتر
دراین مورد و اعلام نتایج بررسی ها و تقدیر وتشکر واطلاع رسانی وسیع اخبار مربوطه
در دوره بررسی صیانت قبلی ازدست اندرکاران علوم پزشکی توسط معاونت فرهنگی دانشگاه
تقدیر به عمل آمده بود.)
ü بازرسی ها به صورت محسوس و نامحسوس (حسب مورد) صورت می
پذیرد.
3- ارزیابی
عملکرد
v ارزیابی عملکرد شاخصهای اختصاصی دانشگاه: شامل ابلاغ
شاخصها، پیگیری و بررسی پاسخها و بارگذاری آنها در زمان مشخص، بازخورد نتایج و
امتیازات دانشگاه و اصلاح و بهبود عملکرد آتی.
v همکاری دفتر بازرسی با اداره تحول اداری در 2 شاخص ارزیابی
عمومی دانشگاه (در محور ارزیابی عملکرد و محور سلامت اداری و صیانت از حقوق
شهروندی در خصوص بارگذاری مستندات مربوط)
v سایت سلامت اداری که از سال 92 با پشتیبانی سازمان بازرسی
کل کشور و محوریت فعالیت های دانشگاه در حوزه ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با
تخلفات و نظارت بر اجرای قوانین در بازه های سه ماهه، شش ماهه و یکساله انجام و
بارگذاری مستندات و گزارش فعالیت های دانشگاه صورت می پذیرد.
v برنامه عملیاتی وتکمیل شاخصها در سایت مربوطه به صورت هر
سه ماه ثبت فعالیت و بارگذاری مستندات شده و رتبه بندی بین دانشگاهها صورت می
پذیرد با محوریت برنامه های نظارتی دفتر بازرسی (نظارت بر فرایند خرید، مناقصات، مزایده
ها، کارپردازی، پروژه های عمرانی و نظارت بر اجرای برنامه های پدافند غیر عامل)، شکایات
و گزارشات تحلیلی، تشکیل کمیته خبر و پیگیری اخبار خاص و بررسی آنها.
v جمع آوری و بررسی شاخصهای عملکردی دفتر بازرسی درخواستی از
مبادی بالادستی (وزارت بهداشت ]سامانه عملکردی[ سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و...)
v
دریافت اخبار و
گزارشات فوری از طریق پورتال ارتباطی دفتر بازرسی وزارت بهداشت و نیز ارسال اخبار
و حوادث فوری و مهم ازجمله مرگ مادر و نوزاد.